Hoe 3 toevoegingen aan je website tot meer klanten leidt

Gepubliceerd op 1 Maart 2019

Je bent nu een paar maanden freelancer en je post actief content op diverse social media. Tot nu toe was je voorraad content toereikend voor dit. Maar je inspiratie raakt op. Hoe krijg je meer inspiratie voor goede content die je meer klanten kan opleveren? Door te kijken wat je bedrijfswebsite mist.

Dit artikel bespreekt een paar voorbeelden van 3 elementen die je website wellicht nog mist.

Heb je een logo? 

Om online en offline zichtbaar te zijn heeft iedere onderneming tegenwoordig een logo nodig. Alleen een naam is niet meer voldoende, met behulp van een logo ben je nog zichtbaarder. Een prospect herinnert dan niet alleen je bedrijfsnaam, maar ook je bedrijfslogo. Let er wel op dat het logo een duidelijke associatie weergeeft met je bedrijf. Een logo die dat niet heeft is dodelijk voor de zichtbaarheid van je bedrijf. Dan heb je vele euro’s besteed aan je logo en dan ben je nog steeds niet zichtbaar, zonde!
 
Daarom, laat een logo ontwerpen dat bij je bedrijf past en je bedrijf visueel goed weergeeft. En share dit in je social media zoals LinkedIn.
Dat levert je vast en zeker nieuwe klanten op.

Heb je een FAQ?

FAQ, Frequently Asked Questions, zo’n vragenlijst? Dat heeft mijn website niet nodig.
 
Fout! Met behulp van een goede FAQ kun je veel content over je bedrijf kwijt, waarbij een klant gericht kan zoeken naar informatie die hij of zij nodig heeft over je bedrijf en/of producten. Dit is geen eventjes erbij-actie, maar moet gedegen aangepakt worden. Eventueel samen met een expert die je professioneel bijstaat een goede FAQ op te stellen die daarnaasrt ook SEO-technisch goed in elkaar zit. Een goede FAQ zorgt er namelijk ook voor dat je beter online gevonden wordt. En dat levert je nieuwe klanten op.

Heb je testimonials?

Iedere ZZP-er wil laten zien dat hij of zij een autoriteit is op zijn gebied. Hoe doe je dat? Dat kan door middel van content zelf schrijven, maar waarom laat je je klant niet aan het woord? Een goede testimonial van een klant laat zien dat je je werk goed doet en het wordt bevestigd door je eigen klant. Betere reclame heb je niet.
 
Daarom, heb je nog geen testimonials op je site? Vraag het je klant. Als hij tevreden over je is, wil hij je er een met plezier geven.
Zo krijg je nieuwe klanten met behulp van je huidige klanten.
 

Conclusie

Dit artikel heeft laten zien hoe je door de volgende 3 elementen aan je website toe te voegen je meer klanten krijgt:
 
●     Logo
●     FAQ
●     Testimonials
 
Essentiële elementen voor de vindbaarheid van je site.
 

Cordny Nederkoorn is eigenaar van TestingSaaS, het contentmarketingbureau voor IT-bedrijven. 
Create Content through Testing: Met behulp van het testen van de IT-produkten en/of diensten maakt TestingSaaS content wat het IT-bedrijf verder kan gebruiken voor marketing, branding en sales.
 


 

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Reacties

Er zijn nog geen reacties op deze blog.

Experts

blogger1

Elisa Salentijn

Elisa helpt met haar 20 jaar ervaring om communicatie op de rails te zetten en te houden.

blogger1

Manon Koster

Manon vindt communicatie het leukste vak dat er is! Daarom heeft zij zich ontwikkeld tot een echte allrounder.

blogger1

Anne Quaars

Als Branding Business Coach helpt Anne freelancers om zichzelf en hun bedrijf zó in de markt te zetten dat geen klant er meer omheen kan.

blogger1

Robin Peek

Robin helpt ondernemers meer resultaat te behalen met internet. Hij werkt hierbij o.a. met SEO, Google Analytics en E-mailmarketing. robinpeek.nl

Download de gratis Freelancer applicatie

Available on the App Store
Available on Google Play