Doe als freelance copywriter en conceptmaker vooral waar je goed in bent! | Freelancer.nl

Doe als freelance copywriter en conceptmaker vooral waar je goed in bent!

Gepubliceerd op 16 April 2018

Het klinkt als een goed voornemen en dat zou het ook zeker kunnen zijn! Waarom zou je je als freelancer ook eigenlijk nog inspannen voor zaken, die je toch niet zo goed liggen? Voor jou honderd anderen die dat ook kunnen doen en waarschijnlijk zelfs nog beter. Met deze wijsheid in pacht koos ik destijds als freelance copywriter en conceptmaker bewust voor mijn bedrijf in plaats van voor het in mijn ogen vreselijke huishouden. Ik ben namelijk dramatisch slecht met strijkijzer en stofzuiger en aanverwante attributen maar erg goed als copywriter en conceptmaker;-). Die keuze was dus snel gemaakt; het huishouden besteed ik uit en de teksten zijn voor mij.
 

Dicht bij jezelf

Ik kan het jou ook van harte aanbevelen, datgene doen waar je goed in bent. Juist daarin ben je onderscheidend en voel je je zeker van jezelf. Dat straal je uit en daardoor ben je compleet geloofwaardig en vertrouwenwekkend. Heel wat anders dan de onzekerheid of onwil die je waarschijnlijk onbewust zou kunnen laten zien bij activiteiten die je totaal niet liggen. Zo blijf je als ondernemer ook dicht bij je zelf en dat houd je toch echt het langste vol!
 

A star is born

Een mooi voorbeeld zijn veel kandidaten van talentenjachten. Je kent ze vast ook wel, die arme mensen die met de macht der wanhoop op een podium gaan staan met 24 camera's op zich gericht. In elkaar gedoken, schichtig en te onzeker om de presentator aan te kijken of een antwoord te geven. De presentator daarentegen babbelt losjes en vlot alles aan elkaar. Zeker van zijn zaak, want dit is waar hij weer goed in is! 
Het 'talent' kijkt niet op of om, tot de tune van zijn liedje klinkt. Het hoofd dat eerst nog was verborgen onder een enorme Justin Beeber lok richt zich langzaam op. De schuchtere ogen kijken nu helder de zaal in. De mond opent zich en er klinkt een onverwacht mooie klank. De ledematen die hij net nog zo graag wilde verstoppen, bewegen plotseling ritmisch op de maat van de muziek. A star is born. Stralend van top tot teen. Als hij maar doet waar hij goed in is...


Kansen

Dit voorbeeld is uiteraard een sterk vergrote weergave van ons dagelijks functioneren, maar ook wij laten onze onzekerheid nog te vaak zien in onze professionele omgeving. Focus dus op waar je goed in bent, dat vergroot echt je kansen op succes. Want kansen zijn er zeker, het is alleen zaak deze te vinden.
Als jij je echter onderscheidt op bepaalde vlakken, vinden de kansen jou. Gegarandeerd!
 
Door: Sylvia Eickholt 
www.ecris.nl

Sylvia is binnen haar bedrijf Ecris actief als copywriter en conceptmaker voor bedrijfsleven, onderwijs en maatschappelijke organisaties, die zijn begaan met het welzijn van mens en dier. 

Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws voor freelancers? En wil je de nieuwste opdrachten ontvangen binnen je vakgebied?
Meld je dan nu gratis aan!

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Reacties

Er zijn nog geen reacties op deze blog.

Experts

blogger1

Elisa Salentijn

Elisa helpt met haar 20 jaar ervaring om communicatie op de rails te zetten en te houden.

blogger1

Manon Koster

Manon vindt communicatie het leukste vak dat er is! Daarom heeft zij zich ontwikkeld tot een echte allrounder.

blogger1

Robin Peek

Robin Peek is dagelijks bezig met het vergaren van kennis met betrekking tot zoekmachine optimalisatie en contentmarketing. 

blogger1

Anne Quaars

Als Branding Business Coach helpt Anne freelancers om zichzelf en hun bedrijf zó in de markt te zetten dat geen klant er meer omheen kan.

Download de gratis Freelancer applicatie

Available on the App Store
Available on Google Play