Terug

Opdrachten zoeken via Social Media - Spreid je Kansen!

Opdrachten zoeken via Social Media - Spreid je Kansen!

Hoera, je bent een freelancer in de IT! Eindelijk ben je eigen baas over je tijd, geld en bezigheden. Je hebt de moed gehad om zelf geld te gaan verdienen met jouw passie, jouw droom.
Nu ga je opdrachten zoeken. Je belt, gaat naar online netwerkevenementen, je schrijft je in op zakelijke social media. Allemaal goede initiatieven.
Wat betreft Covid-19 ben je nu meer aangewezen op de zakelijke social media. Je hebt een account op LinkedIn, een freelancer account, facebook, twitter, noem maar op. En dan hoor je ineens een job search-guru zeggen dat je alles moet laten vallen en voor LinkedIn moet gaan? Maar je leest ook op Freelancer.nl dat LinkedIn sucks. Oei, wat nu? Maak het beste van alle mogelijke social media. Hoe doe je dit?


Benut de Social Media die voor jouw Doelgroep belangrijk zijn.

Er zijn vele (zakelijke) social media, en allemaal hebben ze een ander doel.

LinkedIn is gericht op de professionals, van werk zoeken tot B2B content. Freelancer richt zich weer meer op de freelancers en ZZP'ers in het bijzonder. Maar waarom zou je als kunstenares je portfolio niet mogen zien met Pinterest bijvoorbeeld en zo in contact komen met je doelgroep? Let daarom goed op waar je doelgroep zit en gebruik de mogelijkheden van het social media kanaal optimaal om deze doelgroep te bereiken.


Richt je op meer Social Media Kanalen

Een social media kanaal is niet van jezelf. Het kan ieder moment omvallen, veranderen, jou uitsluiten etc. LinkedIn is prachtig, maar wat nu als morgen Microsoft er ineens de stekker uithaalt? Ga daarom na of je van meerdere social media kanalen gebruik kan maken om zo je boodschap te verspreiden. Dit is veiliger en het dwingt je creatief te zijn, en dat kan tot leuke dingen leiden.


Pas je Stijl aan per (Social Media) Kanaal, maar nooit je Boodschap

Ik heb het al gezegd, LinkedIn is geen freelancer.nl en freelancer.nl is geen Instagram. Zorg ervoor dat de content die je gebruikt past bij het medium. Dit kan bijvoorbeeld een video, infographic of andere tekst zijn. Belangrijk hierbij is dat je hierbij je boodschap nooit verandert. Stel dat je in een video op Youtube argumentatie gebruikt om jouw diensten te kopen. Dat is heel mooi, maar let wel op dat in je infographic op Instagram je dezelfde boodschap uitdraagt. Anders raken mensen in de war en dan is de aankoop van jouw dienst of product vervlogen.
Dus freelancer, spreid je kansen en maak gebruik van de social media kanalen die voor jouw doelgroep van belang zijn.
Cordny Nederkoorn is een software tester die met zijn testervaringen content maakt die zijn klant verder helpt met marketing, branding en sales: Create Content through Testing!

Reacties

Categorieën freelancers

Operatie mislukt!
Probeer het later opnieuw. Neem contact op met de klantenservice als het probleem zich blijft voordoen.
Wij maken gebruik van cookies om onze site en jouw ervaring te verbeteren. Door verder te gaan op onze site accepteer je ons cookiebeleid.
Meer weten