50%

BLACK FRIDAY ACTIE

Korting op een premium jaarabonnement

{{ days }} Dagen
{{ hours }} Uur
:
{{ minutes }} Min
:
{{ seconds }} Sec
resterend tot de actie afloopt
JA, IK WIL DEZE EENMALIGE KORTING

Onze Black Friday promotie loopt van 26 Nov tot 5 Dec 2021.

Bekijk hier onze actievoorwaarden.
Terug

Zo ga je effectiever met je tijd om als freelancer

Als freelancer is het extra belangrijk om verstandig en slim met je tijd om te gaan. Je krijgt immers niet betaald per maand, maar puur voor het aantal uren dat je hebt gewerkt of het werk dat je hebt opgeleverd. Er zijn ook veel dingen waar je níet voor betaald krijgt, zoals administratie, acquisitie en ‘denkwerk’. Zo kun jij productiever werken als freelancer. 

  1. Houd je uren goed bij

Om productiever te werken en effectiever met je tijd om te gaan is het belangrijk om je uren goed bij te houden. Zo weet je precies waar je nu je tijd aan besteed en wat misschien (onnodig) veel tijd kost. Soms ben je je er niet zo van bewust hoeveel tijd je ergens aan besteedt. Door dit goed bij te houden krijg je veel inzicht in de tijdvreters binnen jouw bedrijf en kun je eenvoudiger de vinger aan de pols houden. Om je uren bij te houden kun je bijvoorbeeld een (gratis) tool als Toggl gebruiken. 

  1. Probeer zoveel mogelijk te standaardiseren 

Ben je weer de zoveelste offerte aan het opstellen? Of het zoveelste kennismakingsmailtje aan het schrijven? Probeer deze taken te standaardiseren! Er zijn veel dingen die je regelmatig moet doen en die aanzienlijk veel tijd kosten, maar die je ook makkelijk kunt standaardiseren. Denk bijvoorbeeld aan offertes, zakelijke mailtjes, vragen van klanten en facturen. Als je deze één keer schrijft of hier één keer een format voor maakt, scheelt je dat behoorlijk wat tijd. 

  1. Zoek taken die je kunt automatiseren 

Het versturen van facturen of nieuwsbrieven kun je handmatig doen, maar er zijn ook genoeg programma’s om deze te automatiseren. Je kunt bijvoorbeeld standaard servicemailtjes opstellen, posts voor sociale media inplannen via een handige tool, standaard templates creëren of je e-mailmarketing automatiseren. Handig! 

  1. Besteed werkzaamheden uit  

Je hoeft echt niet alles alleen te doen. Kost het je ontzettend veel moeite om met je websiteteksten bezig te zijn? Krijg je stress van het bijhouden van je socialmediakanalen? Of zit je de avond voor de kwartaalaangifte weer tot in de late uurtjes aan je boekhouding? Besteed het uit! Er zijn genoeg mensen die deze dingen van jou over kunnen nemen en hier nog plezier in hebben ook. Het is misschien een investering, maar je houdt hierdoor wel tijd over die je weer effectief kunt besteden aan jouw bedrijf. 


Geschreven door: Liz Huisman 

Als content creator bij Zinvol Teksten en About NOW helpt Liz zzp’ers en bedrijven goede content in te zetten als onderdeel van hun marketingstrategie, zodat ze waarde bieden aan hun doelgroep en in hun hoofd én hart gaan zitten.

Wil je dagelijks nieuwe opdrachten ontvangen in jouw branche? Meld je dan hier gratis aan.

Reacties

Operatie is mislukt!
Probeer het later opnieuw. Neem contact op met de klantenservice als het probleem zich blijft voordoen.
Wij maken gebruik van cookies om onze site en jouw ervaring te verbeteren. Door verder te gaan op onze site accepteer je ons cookiebeleid.
Meer weten