Over deze freelancer
Mijn naam is Nicoline, woonachtig in de gemeente De Ronde Venen – Utrecht. Ik ben inmiddels zo’n 30 jaar werkzaam in diverse financiële functies. 6 jaar geleden heb ik de stap gezet om als zelfstandig ondernemer mijn financiële diensten aan te gaan bieden. De voornaamste reden hiervoor is dat ik flexibel wil zijn in te werken dagen/tijden en locaties waar de werkzaamheden uitgevoerd dienen te worden.
Ik assisteer bedrijven in de ruimste zin van het woord bij het het (her)inrichten en "up to date" houden van administraties, wegwerken van achterstanden, uitzoeken van grootboekrekeningen, vervaardigen verkoopfacturen, bijhouden crediteuren- en debiteurenbeheer, verrichten betalingen, voorbereiden en verwerken salarismutaties, voorbereiden jaardossiers t.b.v. accountantscontroles, enz.
De laatste tijd ben ik actief bezig geweest om bij bedrijven afdelingen "door te lichten", het interviewen van werknemers en bedrijfsprocessen te inventariseren om vervolgens een advies te kunnen geven over mogelijke verbeteringen.
Ik zie een uitdaging in opdrachtgevers die:
- iemand zoeken om hen een aantal uren per week/maand of voor een bepaald project te ondersteunen met betrekking tot financiële werkzaamheden, wegwerken van achterstanden en/of tijdelijk invallen i.v.m. verlof van werknemers.
- iemand zoeken om de bestaande administratieve processen te verbeteren/veranderen
- overige financiële werkzaamheden willen uitbesteden, waarbij zij denken dat ik een goede match zou kunnen zijn.
Ik werk voor diverse klanten en heb zojuist weer een mooie opdracht afgerond, waardoor ik weer tijd heb voor één of meerdere nieuwe opdrachten.
Ik ben op zoek naar nieuwe uitdagingen, waarbij het mijn wens is om in deeltijd en/of als interim, klanten te ondersteunen op financieel gebied waar nodig.
Opleiding
Werk & Ervaring
Vanaf juli 2019 ben ik als ZZP-er mijn eigen bedrijf begonnen in de Financiële dienstverlening. Voor diverse opdrachtgevers houd ik mij bezig met het (inrichten en) bijhouden van financiële administraties, verzorgen van BTW/ICP aangiftes, vervaardigen van maandrapportages en begrotingen en het vervaardigen van alle documenten t.b.v. het opstellen van jaarrekeningen (door eigen accountants). Mijn doel is om de opdrachtgevers zoveel mogelijk te ondersteunen en ontzorgen op financieel gebied. De laatste tijd ben ik actief bezig om bij bedrijven gewenste afdelingen "door te lichten", het interviewen van werknemers en bedrijfsprocessen te inventariseren om vervolgens een advies te kunnen geven over mogelijke verbeteringen.
Volledige beheer, management en verzorgen van de financiële administratie van de eigen en diverse cliënt vennootschappen inclusief aangiftes BTW, contacten met fiscalisten inzake fiscale vraagstukken, vervaardigen, vaststellen en deponeren van de jaarrekeningen bij de KvK enz. Tevens heb ik alle bedrijfsprocedures, het procedurehandboek en de benodigde risico inventarisaties inclusief bijbehorende standaarddocumenten geschreven volgens de richtlijnen/normen van De Nederlandse Bank.
(Her)inrichten administratieve organisatie inclusief de financiële administratie en het boekhoudsysteem (Accountview) t/m opstellen jaarrekening en begroting
(Her)inrichten administratieve organisatie inclusief financiële (project)administratie, en boekhoudsysteem (Account View) t/m opstellen jaarrekening en begroting, personeelszaken, contractenbeheer
Financiële administratie (t/m opstellen jaarrekening, begroting), personeelszaken, contractenbeheer
Opzetten ICT Helpdesk, uitvoeren systeembeheer, opstellen procedures
1998: opzet ICT Helpdesk, opstellen procedures, geven van IT-trainingen, begeleiden van ICT projecten. 1992 - 1997: Administratie uitvoeren, cijfers analyseren, rapportages en budgetten opstellen
Certificeringen
Portfolio
Reviews
Nelleke Lenting - DSV Assurantiegroep B.V.q
Wij hebben zeer prettig samengewerkt met Nicoline van Beek aan een belangrijk project binnen onze afdeling Administratie & Finance. De opdracht bestond uit het in kaart brengen van de huidige werkzaamheden, het optimaliseren van processen en het adviseren over de toekomstige bezetting en taakverdeling. Nicoline heeft deze opdracht naar volle tevredenheid uitgevoerd. Dankzij haar expertise en gestructureerde aanpak hebben we duidelijke tijdwinst behaald, zijn de processen verbeterd en helder uitgeschreven, en is er nu een optimale verdeling van werkzaamheden binnen het team. De medewerkers op deze afdeling ervaren weer rust, duidelijkheid en plezier in hun werk. Haar ruime ervaring binnen finance sloot perfect aan op de behoeften van het project. Ze wist snel de juiste verbinding te maken tussen mensen, processen en resultaten. Daarnaast was haar kennis en ervaring op het gebied van ICT een zeer waardevolle aanvulling; hiermee is extra tijdwinst geboekt en zijn diverse processen verder geautomatiseerd en vereenvoudigd. De samenwerking verliep prettig, professioneel en met veel oog voor kwaliteit. Wij kijken zeer positief terug op deze samenwerking en kunnen Nicoline van harte aanbevelen voor organisaties die op zoek zijn naar een ervaren, resultaatgerichte en betrokken professional.
Laure Rorije - No Risk
Tijdens de opdracht bij No Risk heb ik intensief samengewerkt met Nicoline, en dat heb ik als heel prettig ervaren. Nicoline combineert professionaliteit met een open en toegankelijke stijl van samenwerken. Ze communiceert helder, schakelt snel en weet de juiste mensen te betrekken om zaken vooruit te brengen. Wat ik vooral waardeer, is dat ze recht voor de raap is en de vinger op de zere plek durft te leggen. Daarmee zorgt ze voor duidelijkheid en komt ze snel tot de kern van wat nodig is. In combinatie met haar positieve energie en verbindend vermogen creëert ze een fijne, constructieve sfeer waarin iedereen zich gehoord voelt. Dankzij haar betrokkenheid en daadkracht verloopt samenwerken niet alleen effectief, maar ook plezierig. Ik kijk met veel waardering terug op onze samenwerking en kan Nicoline van harte aanbevelen.
-
Locatie Wilnis
-
Categorie FinancieelAdministratie & Support
-
Geverifieerd Email, Telefoon
-
Lid Sinds 24-05-2025