Over deze freelancer
Mijn naam is Nicoline, woonachtig in de gemeente De Ronde Venen – Utrecht. Ik ben inmiddels zo’n 25 jaar werkzaam in diverse financiële functies. 5 jaar geleden heb ik de stap gezet om als zelfstandig ondernemer mijn financiële diensten aan te gaan bieden. De voornaamste reden hiervoor is dat ik flexibel wil zijn in te werken dagen/tijden en locaties waar de werkzaamheden uitgevoerd dienen te worden.
Ik assisteer bedrijven in de ruimste zin van het woord bij het het (her)inrichten en "up to date" houden van administraties, wegwerken van achterstanden, uitzoeken van grootboekrekeningen, vervaardigen verkoopfacturen, bijhouden debiteurenbeheer, voorbereiden jaardossiers t.b.v. accountantscontroles, enz.
De laatste tijd ben ik actief bezig om bij bedrijven gewenste afdelingen "door te lichten", het interviewen van werknemers en bedrijfsprocessen te inventariseren om vervolgens een advies te kunnen geven over mogelijke verbeteringen.
Ik zie een uitdaging in opdrachtgevers die:
- iemand zoeken om hen een aantal uren per week/maand of voor een bepaald project te ondersteunen met betrekking tot financiële werkzaamheden, wegwerken van achterstanden en/of tijdelijk invallen i.v.m. verlof van werknemers.
- iemand zoeken om de bestaande administratieve processen te verbeteren/veranderen
- overige financiële werkzaamheden willen uitbesteden, waarbij zij denken dat ik een goede match zou kunnen zijn.
Ik werk voor diverse klanten en verwacht rond per eind september weer een mooie opdracht af te ronden, waardoor ik tijd krijg voor één of meerdere nieuwe opdrachten.
Ik ben op zoek naar nieuwe uitdagingen, waarbij het mijn wens is om in deeltijd en/of als interim, klanten te ondersteunen op financieel gebied waar nodig.
Opleiding
Werk & Ervaring
Vanaf juli 2019 ben ik als ZZP-er mijn eigen bedrijf begonnen in de Financiële dienstverlening. Voor diverse opdrachtgevers houd ik mij bezig met het (inrichten en) bijhouden van financiële administraties, verzorgen van BTW/ICP aangiftes, vervaardigen van maandrapportages en begrotingen en het vervaardigen van alle documenten t.b.v. het opstellen van jaarrekeningen (door eigen accountants). Mijn doel is om de opdrachtgevers zoveel mogelijk te ondersteunen en ontzorgen op financieel gebied. De laatste tijd ben ik actief bezig om bij bedrijven gewenste afdelingen "door te lichten", het interviewen van werknemers en bedrijfsprocessen te inventariseren om vervolgens een advies te kunnen geven over mogelijke verbeteringen.
Volledige beheer, management en verzorgen van de financiële administratie van de eigen en diverse cliënt vennootschappen inclusief aangiftes BTW, contacten met fiscalisten inzake fiscale vraagstukken, vervaardigen, vaststellen en deponeren van de jaarrekeningen bij de KvK enz. Tevens heb ik alle bedrijfsprocedures, het procedurehandboek en de benodigde risico inventarisaties inclusief bijbehorende standaarddocumenten geschreven volgens de richtlijnen/normen van De Nederlandse Bank.
(Her)inrichten administratieve organisatie inclusief de financiële administratie en het boekhoudsysteem (Accountview) t/m opstellen jaarrekening en begroting
(Her)inrichten administratieve organisatie inclusief financiële (project)administratie, en boekhoudsysteem (Account View) t/m opstellen jaarrekening en begroting, personeelszaken, contractenbeheer
Financiële administratie (t/m opstellen jaarrekening, begroting), personeelszaken, contractenbeheer
Opzetten ICT Helpdesk, uitvoeren systeembeheer, opstellen procedures
1998: opzet ICT Helpdesk, opstellen procedures, geven van IT-trainingen, begeleiden van ICT projecten. 1992 - 1997: Administratie uitvoeren, cijfers analyseren, rapportages en budgetten opstellen
Certificeringen
Portfolio
-
Locatie Wilnis
-
Categorie FinancieelAdministratie & Support
-
Geverifieerd Email
-
Lid Sinds 24-05-2025