Delen
Bewaren

Rajiv

Incident manager en consultancy
nog geen reviews Stichtse Vecht

Over deze freelancer

Incidentmanager | Consultant | IT Leader

Ik ben Rajiv – dé persoon die organisaties inschakelen wanneer er écht grip nodig is op complexe incidenten en bedrijfsprocessen. Met meer dan 13 jaar ervaring in de IT combineer ik diepgaande technische kennis met sterke consultancyvaardigheden en leiderschap.

In mijn loopbaan heb ik gewerkt voor toonaangevende bedrijven in diverse sectoren, waar ik niet alleen problemen oploste, maar processen blijvend naar een hoger niveau tilde. Mijn achtergrond in projectmanagement, ondersteund door opleidingen en certificeringen, zorgt ervoor dat ik snel structuur en richting aanbreng – ook in de meest uitdagende situaties.

🔑 Wat mij onderscheidt:

  • Ik zie patronen en oplossingen waar anderen blijven hangen in complexiteit.

  • Ik combineer analytisch vermogen met organisatiesensitiviteit, waardoor ik altijd de juiste snaar raak.

  • Ik breng teams en organisaties verder – niet door te volgen, maar door te leiden.

Met passie voor procesoptimalisatie en een scherp oog voor resultaat, zorg ik ervoor dat middelmaat geen optie is. Mijn rol? Incidenten managen, organisaties versterken, en mensen meenemen in verandering.


Opleiding

I
2024 — 2025
Information Security Manager
ITMG Group

I
2024 — 2024
International Organization for Standardization (ISO) 27001
ITMG Group

A
2020 — 2021
Agile, DevOps SAFe specialist
ITMG Group

P
2018 — 2019
Project -en verandermanager
ITMG Group


Werk & Ervaring

I
10-10-2024 — 31-01-2025
Incident manager en consultancy vaardigheden
DXC Technology

Situatie: vereiste bij indiensttreding een veiligheidsscreening op niveau B (AIVD/MIVD). Als Incident manager ingezet voor de belangen van het Ministerie van Klimaat en Energie. Actief in een complexe en streng beveiligde IT-omgeving. Werkzaamheden  Aansturen op kennisniveau per individuen.  Signaleren van structurele knelpunten in Incidentprocessen.  Prioriteren en routeren van incidenten, servicevragen en wijzigingen.  Effectief aansturen van mensen en Incidentprocessen.  Ervaring met Major kritieke incidentenproces.  Monitoring van KPI’s en tijdige bijsturing bij afwijkingen. Resultaat  Vernieuwde IT-Strategie Business Improvement Plan met bijbehorende netwerktekening aangeleverd en goedgekeurd door sir Adam Cupitt en madam Maggie vanuit DXC Technology.  Verbeterde KPI resultaten.  Incidenten verdelen over wereldwijde multidisplinaire teams.

I
01-12-2022 — 30-11-2023
Incident manager en consultancy vaardigheden | Allround IT´er
VO/raad

Situatie: Gebruikers ontlasten op gebied van IT, voor de belangen van Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). Werkzaamheden  Verbeteringen en effectiviteit aanbrengen Onpremis mailboxen migreren naar MS Exchange online.  Eigenaarschap genomen in het optimaliseren van onboarding- en offboardingprocessen.  Incidenten, serviceverzoeken en wijzigingen afhandelen.  Administratieve afhandeling, waaronder het bijwerken van contractdocumenten en overzichtslijsten. Resultaat  Gestroomlijnde on- en offboardingsprocessen opgeleverd.  Signaleren van knelpunten over tijdige levering van data en de issues op diplomatieke wijze afstemmen dat leidde tot duurzame procesverbeteringen.  Geoptimaliseerde ICT dienstverlening en KPI’s.

I
01-06-2014 — 25-03-2021
Incident Manager and consultancy
PEAK-IT

High Major incidenten coordineren Incidenten managen o.b.v. ITIL v4 ServiceNow processen inrichten & optimaliseren

S
25-10-2019 — 25-03-2021
Senior Projectleider
Peak/IT - Lidl

Project: Realisatie Moderne Werkomgeving PvE: Vereiste volledig operationeel maken van moderne (cloudbased) werkplekomgeving voor alle afdelingen op het hoofdkantoor en in de distributiecentra. Voorkomen van impact op bedrijfsvoering. Projectvereiste: volledige hardware lifecycle management, contractactualisaties en gebruikersadoptie. Werkzaamheden  Project pitchen, motiverende eenduidige gebruikerscommunicatie lijnen opstellen, voorraad beheren en bestellingen afstemmen, lifecycle management toepassen voor laptops, monitoren, dockingstations en mobiele apparatuur, CMDB-wijzigingen aanbrengen, projectteamgerichte begeleiding.  Strategisch en tactisch communiceren van Informatiebeveiligingseisen ter bevordering gebruikersadoptie.  Doelgericht multidisplinaire projectteams sturen op voortgang en voorkomen van escalaties.  Project continuïteit borgen en toepassen van coronapandemie maatregelen door een aangepaste Projectplan en Projectaanpak.  Prioriteren en routeren van incidenten, servicevragen en wijzigingen. Resultaat  Met warme overdracht met NIHIL foutmarge en projectkosten van ~ €900.000,-.  Up-to-date CMDB.  Zorgvuldige, daadkrachtige uitvoering; expliciete waardering door topmanagement

C
25-01-2020 — 25-11-2020
CISO
Peak/IT - Lidl

Project: Changemanagement processen toetsen aan ISO 27001 PvE: Toetsen van changemanagementproces aan ISO 27001 normen -en vereisten, met nadruk compliance. Werkzaamheden  Door een analytische aanpak zijn processen nauwkeurig geanalyseerd en gedocumenteerd.  Rollen- en verantwoordelijkheden beschrijven conform ISO 27001 normen -en vereisten.  De huidige changemanagementproces toetsen aan ISO 27001 normen -en vereisten en toepassen op RACI model . Resultaat  Een complexe waardige Business Improvement changemanagement Plan gerealiseerd.

P
01-03-2019 — 30-09-2019
Projectmanager
LogiNext

 PI-planning en inspect & adapt-sessies garandeerden iteratieve voortgang leiden en rapporteren.  Samenwerken met multidisciplinaire teams.  Gebruikersdocumentatie opstellen.  Prioriteren en routeren van incidenten, servicevragen en wijzigingen. Resultaat  Wall boards zijn professioneel geïnstalleerd.  Kostenbeheersing, schaalbaarheid en informatiebeveiliging volgens ISO 27001 gerealiseerd.  Gebruikers ervaarden het systeem als toegankelijk en beheersbaar.  Contentmigratie is succesvol uitgevoerd, zonder functionele verstoringen.  Warme overdracht naar beheer en NIHIL foutmarge en projectkosten €10.000,-.  Waardering vanuit topmanagement;

S
25-08-2018 — 28-02-2019
Senior Projectleider
PEAK-IT

Project: Telefoniecentrale migratie (Naarden, Rijswijk, Eindhoven) PvE: Het verhogen van de gebruikerstevredenheid en het creëren van breed draagvlak onder alle stakeholders. Verantwoordelijk voor de uitvoering van de migratie van de telefoniecentrale naar de Cloud. Werkzaamheden  Periodiek rapporteren naar stuurgroep.  Prioritering en afhandeling van High- en Major incidenten in nauwe samenwerking met leveranciers en multidisciplinaire teams.  Gebruikersdocumentatie opstellen en gestructureerde overdracht verzorgen naar beheerteam.  Individuele stakeholdersbehoeften empathisch ondersteunend om breed draagvlak te creëren. Resultaat  Het resultaat was een succesvolle implementatie waarbij medewerkers flexibel konden bellen vanaf elke locatie, zonder verlies van functionaliteit.  Soepele live-gang gemanaged en geleid.  Migratie soepel en binnen de gestelde marges en winstgevend opgeleverd.  Warme overdracht, NIHIL foutmarge en een mensgerichte aanpak.


Certificeringen

U
2024
Universeel Servicemanagement & IT Service management

D
2024
Datagedreven Werken

I
2024
International Organization for Standardization (ISO) 27001

C
2020
Certified Agile, DevOps & SAFe specialist

P
2019
Prince2 Practitioner en foundation

I
2016
ITIL V4


Portfolio

€ 65 / uur
  • Locatie Stichtse Vecht
  • Categorie Management & Consulting
    Development & IT
  • Geverifieerd Email
  • Lid Sinds 25-09-2025