Over deze freelancer
Als Growth Marketer met een passie voor startups en agile werkmethoden, combineer ik strategisch inzicht met hands-on uitvoering. Met een bachelor in Online Marketing , heb ik meer dan 4 jaar ervaring opgedaan in zowel startups als middel grote organisaties. Mijn focus ligt op het opzetten en uitvoeren van campagnes en experimenten op het gebied van SEO, SEA, PPC, e-mailmarketing, website-optimalisatie, contentcreatie, sociale media marketing en influencer marketing.
Naast marketing heb ik ook een passie voor filosofie. Momenteel ben ik bezig met een master in deze richting, wat mijn werk als marketeer sterk beïnvloedt. Deze achtergrond zorgt ervoor dat ik analytisch, holistisch en strategisch denk. Ik kijk niet alleen naar losse data of campagnes, maar begrijp hoe verschillende elementen binnen een organisatie en markt met elkaar samenhangen. Daardoor kan ik diepere inzichten vertalen naar effectieve en duurzame marketingstrategieën die echt aansluiten bij de kern van jouw organisatie.
Ik werk onder andere als all-round growth marketeer voor de Agile Scrum Group. Voor de Agile Scrum Group werkt SEO marketing zeer goed, met 50.000 website bezoekers per maand weten jaarlijks duizenden mensen op te leiden tot Agile professional, daarnaast oden we bieden we succesvol Agile coaching en consultancy aan.
Bij Surebird was ik verantwoordelijk voor het opzetten van de marketingstrategie. Ik ging op zoek naar product-market fit door verschillende kanalen te testen. Uiteindelijk bleek influencer marketing het meest effectief, waarna ik deze aanpak heb opgeschaald. Hierdoor hebben we de eerste paar duizend verzekeringspolissen verkocht en het proof of concept behaald, wat resulteerde in een seed funding van €1,1 miljoen.
Het vinden van de juiste waardepropositie via het juiste kanaal is voor mij een van de meest uitdagende en waardevolle aspecten van het werken met startups. Ik ben overtuigd van de kracht van de Lean Startup-aanpak binnen growth marketing. Door continue, snelle en meetbare experimenten kan ik de best passende kanalen voor je vinden.
Waar traditionele kanalen zoals Google Ads of Meta Ads niet altijd het gewenste resultaat opleveren, kunnen er juist kansen liggen in opkomende en nichekanalen. Denk hierbij aan influencer marketing, podcastadvertenties of zelfs het herontdekken van offline marketingstrategieën.
Deze aanpak stelt me in staat om snel te leren van de markt, risico's te minimaliseren en effectief te schalen. Door de juiste kanalen te identificeren en te benutten, help ik startupsniet alleen bij het vinden van hun product-market fit, maar ook bij het effectief schalen van hun marketinginspanningen (dit geldt uiteraard ook voor normale nieuwe bedrijven).
Wat ik voor jou kan betekenen
- Zoeken naar Product-market fit: door continu te testen en analyseren op basis van data help ik startups en kleine/middelgrote bedrijven inzicht te krijgen in wat wel en niet werkt. Dit stelt hen in staat om de meest kosten efficiënte groei strategy te vinden waardoor de groei duurzaam en schaalbaar wordt.
-
Growth Marketing: Ontwikkelen en uitvoeren van effectieve marketingstrategieën en campagnes om groei te stimuleren.
-
Content Creatie: Creëren van waardevolle content die aansluit bij de behoeften van je doelgroep.
-
SEO & SEA: Verbeteren van je online zichtbaarheid door middel van zoekmachineoptimalisatie en betaalde advertenties.
-
Sociale media advertising: Met gerichte content help ik startups en middelgrote bedrijven om authentieke connecties te maken en hun doelgroep effectief te bereiken.
Neem contact op
Benieuwd naar wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen? Stuur me een bericht en we bespreken de mogelijkheden.
Opleiding
Werk & Ervaring
Ik werk onder andere als all-round growth marketeer voor de Agile Scrum Group. Voor de Agile Scrum Group werkt SEO marketing zeer goed, met 50.000 website bezoekers per maand weten jaarlijks duizenden mensen op te leiden tot Agile professional, daarnaast oden we bieden we succesvol Agile coaching en consultancy aan.
Bij Surebird was ik verantwoordelijk voor het opzetten van de marketingstrategie. Ik ging op zoek naar product-market fit door verschillende kanalen te testen. Uiteindelijk bleek influencer marketing het meest effectief, waarna ik deze aanpak heb opgeschaald. Hierdoor hebben we de eerste paar duizend verzekeringspolissen verkocht en het proof of concept behaald, wat resulteerde in een seed funding van €1,1 miljoen.
Bij GroundControl heb ik de fijne kneepjes van het growth marketing vak geleerd. Ik richtte mij op het identificeren en benutten van groeikansen door middel van data-gedreven experimenten en strategische marketinginitiatieven. Door continu kanalen te testen, gebruikersgedrag te analyseren en marketingprocessen te automatiseren, heb ik de klantacquisitie kunnen optimaliseren. Vooral via SEO-marketing ontwikkelden we een duurzame en effectieve methode om nieuwe leads te genereren, deze warm te houden en uiteindelijk succesvol te converteren naar klanten.
Certificeringen
Portfolio
-
Locatie Amsterdam
-
Categorie Marketing & Communicatie
-
Geverifieerd ongeverifieerd
-
Lid Sinds 24-05-2025