Over deze freelancer
Creatieve communicatieadviseur met strategisch inzicht en hart voor cultuur en menselijkheid.
Als ervaren contentmanager en communicatieadviseur help ik organisaties hun verhaal helder en krachtig over te brengen. Ik combineer strategisch denken met een creatieve aanpak die aansluit bij de identiteit van het merk en het gevoel van de doelgroep.
Mijn werk varieert van het ontwikkelen van contentstrategieën en tone of voice-documenten tot het opzetten van employer branding en socialmediacampagnes. Ik heb ervaring binnen zowel commerciële als maatschappelijke en culturele contexten.
Naast mijn werk zet ik me actief in voor initiatieven in de culturele sector. Zo werkte ik mee aan projecten die draaien om verbinding en inclusie en was ik spreker over cultuur en eenzaamheid. Ik heb een sterke affiniteit met kunst en cultuur en ben buiten mijn opdrachten betrokken bij projecten op het gebied van muziek, tekst en visuele communicatie. Deze ervaringen maken dat ik communicatie altijd benader met gevoel voor beleving en impact.
Ik zoek opdrachten waarin ik ruimte krijg om strategie en creativiteit te combineren — bij voorkeur in sectoren waarin cultuur, identiteit of maatschappelijke thema’s een rol spelen.
Beschikbaar voor: contentstrategie, merkverhaal, tone of voice, brandingcampagnes, social content, copywriting, conceptontwikkeling.
Opleiding
Werk & Ervaring
• Ontwikkeling en uitvoering van een communicatieplan voor interne én externe communicatie. • Opzet van een social media strategie gericht op naamsbekendheid en werving in de regio. • Interviews met afdelingshoofden voor input en draagvlak. • Employer branding en arbeidsmarktcommunicatie.
• Meedenken over videoconcepten bij videoclips van Royaal & Felisa (zoals ‘God’s Plan’ en ‘Error in m’n systeem’). • Video en foto editing. • Social media strategieën waarin teksten, beelden en storytelling centraal staan. • Deelname aan muziekprojecten waarin emotie, identiteit en maatschappelijke thema’s samenkomen. • Ontwikkeling van visuele stijl, creatieve richting en inhoudelijke verhaallijn.
• Verantwoordelijk voor de communicatie rondom het festival Geworteld in Gorcum: een viering van de culturele rijkdom die gastarbeiders uit de jaren ’60, ’70 en ’80 hebben gebracht aan Gorinchem. • Ontwikkeling van communicatieboodschappen die respectvol en verbindend zijn, met aandacht voor culturele diversiteit en gedeeld erfgoed. • Schrijven van toegankelijke teksten voor de website, social media en flyers. • Ontwikkeling van social media strategie.
• Verantwoordelijk voor de dagelijkse aanpassing en optimalisatie van e-commerce content. • Gebruik van tools als Tweakwise en Backstage CMS. • Verbetering van productomschrijvingen en navigatiestructuur. • Aanscherpen van merkuitstraling via visuele en tekstuele richtlijnen. • Meegedacht over creatieve marketingstrategieën ter versterking van merkverhaal en klantbeleving. • Workshop tone of voice gegeven aan interne stakeholders; op basis daarvan een concreet tone of voice-document opgesteld ter borging van merkconsistentie. • Bijgedragen aan het opstellen van interne strategiedocumenten, waaronder een CSR-manifesto en een servicebelofte.
Certificeringen
Portfolio
-
Locatie Gorinchem
-
Categorie Marketing & CommunicatieDesign & Creative
-
Geverifieerd ongeverifieerd
-
Lid Sinds 05-07-2025