Terug

Bloggen: hoe het niet moet

We hebben er allemaal al van gehoord. En we weten ook dat het belangrijk is om te doen: bloggen. Het is dé manier om je onderneming op de kaart te zetten. En het zorgt voor een betere vindbaarheid in Google. Met andere woorden: het is een ‘must voor je ranking’. Als je het goed doet tenminste. Want je moet ook nog de juiste zoekwoorden gebruiken in je tekst. En de tekst moet daarnaast ook nog uniek en relevant zijn. Ok, I got you.

Door bloggen meer geloofwaardigheid

Door regelmatig te bloggen vergroot je de geloofwaardigheid van jouw onderneming. Je kunt jouw kennis en kunde delen met je volgers. Je wordt dé probleemoplosser voor jouw volgers. Als jouw doelgroep het gevoel krijgt dat jij hen graag helpt, dan win je hun vertrouwen. En hierdoor zullen ze hun volgende aankoop liever bij jou doen. Omdat ze het gevoel hebben dat ze je al een beetje kennen. Dit moet nog wel lukken toch?

Kwetsbaar bloggen

Ok, je moet jezelf dus een beetje blootgeven in zo’n blog. Dat wordt misschien een beetje een uitdaging. Zeker als je niet een al te extravert type bent. Een persoonlijk blog waarin je jezelf kwetsbaar opstelt dus. Waarin je ook vertelt wat er misschien even niet zo goed is gegaan. Kwetsbare en persoonlijke verhalen: iedereen smult ervan. Je hebt vast weleens een enorme blunder begaan. Of ergens compleet de plank misgeslagen. Voilà, het onderwerp voor je volgende blog. 

Hoe vaak bloggen

Daar zijn de meningen een beetje over verdeeld. Eén keer per maand is toch echt wel het minimale wat nodig is om je doelgroep bij de les te houden. Maar natuurlijk geldt hiervoor, hoe vaker hoe beter. Hoe vaker je blogt, hoe meer ‘leads je genereert’, hoe meer omzet je maakt en hoe succesvoller je wordt. Een ambitieuze blogger blogt zeker wel twee keer per week.
Bestaan er freelancers die niet ambitieus zijn? Ik dacht het niet. Kom maar op met die blogs.

Ok, het belang van bloggen is ons inmiddels weer duidelijk. Na het lezen van deze blog heb je vast en zeker een onderwerp paraat om over te gaan bloggen. Wij zijn benieuwd naar jouw unieke, relevante en kwetsbare blog. En denk alvast na over het volgende onderwerp, want over drie dagen mag je weer. Als je een beetje ambitieus bent tenminste.

 

Wendy Leemburg is freelance tekstschrijver. In januari is ze voortvarend van start gegaan met haar eigen website en blogpagina. Na twee blogs kwam al snel de klad erin. Geen inspiratie, geen tijd, geen probleemoplossend vermogen. Wil je een duidelijk voorbeeld zien van hoe het niet moet? Bekijk dan haar blogpagina: WEN die blogt. Je kunt ervan smullen of haar voorzien van enkele tips. Misschien kan ze jou ook ergens mee op weg helpen.  

Geschreven door Wendy Leemburg. www.wendieschrijft.nl 

Want to receive daily new projects in your field? Subscribe here for free.

Reacties

Operatie is mislukt!
Probeer het later opnieuw. Neem contact op met de klantenservice als het probleem zich blijft voordoen.
Wij maken gebruik van cookies om onze site en jouw ervaring te verbeteren. Door verder te gaan op onze site accepteer je ons cookiebeleid.
Meer weten